طب قرآنی ، اسلامی ، سنتی و ایرانی

طب سنتی ،طب نوین، طب قرآنی ،طب اسلامی ،نوع تغذیه،گیاهان دارویی، آب درمانی، زالودرمانی ،حجامت ،فصد

طب قرآنی ، اسلامی ، سنتی و ایرانی

طب سنتی ،طب نوین، طب قرآنی ،طب اسلامی ،نوع تغذیه،گیاهان دارویی، آب درمانی، زالودرمانی ،حجامت ،فصد

علیّ (ع) : العلم علمان، علم الادیان و علم الأبدان فبعلم الأدیان حیاة النّفوس و بعلم الأبدان حیاة الأجساد و اعلم انّ الادیان اشرف من الأبدان و حراسة الأدیان أوجب من حراسة الأبدان؛( 2)
امام على (ع) می فرماید: علم بر دو گونه است: علم دین شناسی و علم بدن شناسی . حیات روح به وسیله علم دین، حیات جسد به واسطه علم بدن است، بدان که دین بر جسد شرافت دارد و نگهدارى دین از نگهدارى بدن لازم‏تر است(ترجمه الحکم الزاهره ، انصاری ، ص 49؛ بحارالانوار ، ج1 باب 6 ص220.)

بایگانی
طبقه بندی موضوعی

چهارشنبه, ۲۴ آبان ۱۳۹۱، ۱۱:۵۷ ق.ظ

۲

نمک دریای اصل ،نمک کامل ،نمک طعام

چهارشنبه, ۲۴ آبان ۱۳۹۱، ۱۱:۵۷ ق.ظ
آیا می دانید که رنگ نمک دریای اصل، خاکستری کم رنگ است!

توجه: مراقب نمک‌های قلابی سفید با نام دریا باشید.

در خرید خود دقت کنید که روی کیسه‌های نمک، عبارت "مورد تایید دکتر روازاده" و "دریاچه‌های ایران" درج و رنگ نمک خاکستری کم رنگ باشد.

نمک دریای اصل (طبیعی) که از دریاچه های ایران به صورت طبیعی برداشت شده  حاوی ید و دیگر ریز مغذی های مورد نیاز بدن از جمله منیزیم، کلسیم، پتاسیم، منگنز و روی (zinc) می باشد و به دلیل وجود همین ریز مغذی ها به رنگ خاکستری کم رنگ است.

متاسفانه اخیراً نمک های بسته بندی شده ای در بازار با عناوین گوناگون به اسم نمک دریا عرضه شده اند که فاقد ید و ریزمغذی ها می باشند .
لازم به ذکر است رنگ سفید این نمک ها نشان از فقدان ید و ریز مغذی های دیگر مورد نیاز بدن است.
در خصوص اهمیت استفاده از نمک طعام و تفاوت آن با نمک های تصفیه شده، تحقیقات ارزشمندی در سطح دنیا انجام گرفته است و در حال حاضر نمک دریای اصل در اروپا به قیمت کیلویی 60 یورو عرضه می شود.
بر اساس آخرین تحقیقات علمی که توسط سازمان مدنات (Mednat.org) در آزمایشگاه شیمی نانتس فرانسه (Nantes) نیز انجام گرفته، تفاوت نمک تصفیه شده و نمک سالم ( Integral=بکر) اینگونه تشریح شده‌است:
نمک تصفیه شده موجود در بازار، حاوی 97.5 % کلروسدیم و 2.5 % مواد شیمیایی، سفید کننده، مواد ضد تکه تکه شدن مانند بی کربنات سدیم، فسفات تک سدیمی، گلوتامات تک سدیمی، نیترات سدیم و همچنین ید است. این در حالی است که نمک سالم تصفیه نشده حاوی 70 تا 84 % کلروسدیم است و علاوه بر آن دارای عناصر سولفات کلسیم، منیزیم، پتاسیم و آهن است که در آب دریا موجود می باشد و عناصر دیگری چون استرانسیم ، منگنز، ید، روی، فلوئور، نقره، برم، سیلیس و ...  که برای سلامتی بسیار پر ارزش هستند نیز در تجزیه نمک وجود دارد.
گفتنی است این عناصر با مواد ویتامینی و معدنی موجود در بدن ترکیب شده و به گونه ای عمل می کنند که عدم وجود آنها، فعل و انفعالات بدن ما را مختل می سازد. به عنوان مثال باید یاد آور شد که بدن برای مصرف ید، نیازمند مس و منیزیم است یا برای ساخت بافت پیوندی و استخوانی سیلیکون لازم دارد. برای تکمیل عمل سنتز نیازمند منگنز، پتاسیم و منیزیم می باشد.
بر اساس مقالات منتشر شده در فرانسه از خصوصیات نمک دریا این است که باید با دست جمع آوری شده و در معرض نور آفتاب و باد، خشک شود. رنگ نمک کمی خاکستری متمایل به پوست پیازی است و دانه های آن یکدست نیست و به گونه ای است که اگر انگشت را در میان آن قرار دهید، همواره رطوبتی را حس می کنیم. عناصری که در نمک سالم موجود است 16 % از وزن نمک دریا را تشکیل می دهد. نمک دریا حتی اگر آسیاب شود نباید رنگ اصلی خود را از دست بدهد.
موسسه احیای سلامت نمک دریایی را تایید می‌کند که علاوه بر داشتن ریزمغذی‌ها و ید طبیعی حتماً در کیسه‌های کتانی عرضه شود تا آسیبی به ترکیب آن وارد نشود.
در این مقاله آمده است که نمک یددار هیچ گونه سنخیتی با نمک دریا ندارد و تنها کلرید سدیمی است که به آن ید شیمیایی اضافه شده است نسبت بین پتاسیم (K) و سدیم (Na) از نمک دریا باید به صورت K/Na=1/5 تراز باشد. در نمک تصفیه شده چنین ترازی وجود ندارد و متاسفانه در تمامی مواد غذایی که حاوی نمک تصفیه شده می باشند، نسبت فوق حداکثر به صورت K/Na=1/10 است که چنین نسبتی بسیار برای انسان خطرناک می باشد.

نمک تصفیه شده تشنگی را بیشتر می کند و به دلیل عدم تعادل بین مواد غذایی در درون بدن سبب سکته مغزی (CVA) و سکته قلبی (MI) می شود. هم چنین موجب بالا رفتن فشار خون شده و ایجاد اِدم ( ورم ) می کند. مواد کارخانه ای نیز به دلیل استفاده بسیار از نمک تصفیه شده در محصولات غذایی که حاوی 5/2 % مواد خطرناکی است که در زمان تصفیه به نمک اضافه می شود، برای سلامتی بسیار خطرناک می باشد. حتی آب های معدنی موجود در بازار به دلیل داشتن Na بالا نیز خطرناک می باشد. ( مقدار Na در آب باید 1/6 تا 2 میلی گرم در لیتر باشد).
نمک در گذشته های دور بسیار پر ارزش بوده و به عنوان جایگزین پول کاربرد داشته است و در معاملات نیز بکار برده می شده است .
از مطالب ذکر شده می توان دریافت که توصیه به عدم مصرف نمک تصفیه شده به خاطر مضرات بسیاری است که برای انسان دارد. پس مصرف نمک دریا سلامت و زندگی را برای انسان به ارمغان خواهد آورد. نمک دریا سفید نبوده بلکه خاکستری می باشد که در سطح خارجی دانه های آن، مواد و عناصر مفید انباشته شده است که در زمان تصفیه تحت عنوان مواد کثیف با شستن از نمک جدا می شود. نمک دریا بهترین داروی خوراکی برای کمبودهایی است که در اثر عدم تعادل هورمونی و اعصاب ایجاد شده است. مثلاً برای جلوگیری از سرطان از  منیزیم (Mg) و پتاسیم (k) طبیعی موجود در نمک دریا می توان بهره برد. ید موجود در نمک دریا نیز اثر بسیار خوبی بر تیروئید دارد. در حالی که ید شیمیایی اثرات سوء و خطرناکی دارد. باز هم باید یادآور شد که در دنیای امروز داستان تکرار می شود. مواد مفید و طبیعی را از ما می گیرند و به اسم تصفیه آن را سمی کرده و با ظاهری زیبا و تجاری به ما می دهند و غذاهایی با سم بسیار همیشه بر سر سفره ها آماده پذیرایی از ما هستند!

  منبع:سایت رسمی روازاده
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۰۸/۲۴
اسماعیل سیفی

نظرات  (۲)

ba salam.az matalbtan bahrehmann shodim.jaleb bod.
من از این به بعد حتما نمک در یا مصرف میکنم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی