طب قرآنی ، اسلامی ، سنتی و ایرانی

طب سنتی ،طب نوین، طب قرآنی ،طب اسلامی ،نوع تغذیه،گیاهان دارویی، آب درمانی، زالودرمانی ،حجامت ،فصد

طب قرآنی ، اسلامی ، سنتی و ایرانی

طب سنتی ،طب نوین، طب قرآنی ،طب اسلامی ،نوع تغذیه،گیاهان دارویی، آب درمانی، زالودرمانی ،حجامت ،فصد

علیّ (ع) : العلم علمان، علم الادیان و علم الأبدان فبعلم الأدیان حیاة النّفوس و بعلم الأبدان حیاة الأجساد و اعلم انّ الادیان اشرف من الأبدان و حراسة الأدیان أوجب من حراسة الأبدان؛( 2)
امام على (ع) می فرماید: علم بر دو گونه است: علم دین شناسی و علم بدن شناسی . حیات روح به وسیله علم دین، حیات جسد به واسطه علم بدن است، بدان که دین بر جسد شرافت دارد و نگهدارى دین از نگهدارى بدن لازم‏تر است(ترجمه الحکم الزاهره ، انصاری ، ص 49؛ بحارالانوار ، ج1 باب 6 ص220.)

بایگانی
طبقه بندی موضوعی

جمعه, ۱۹ آبان ۱۳۹۱، ۰۱:۲۰ ب.ظ

۰

زالو درمانی

جمعه, ۱۹ آبان ۱۳۹۱، ۰۱:۲۰ ب.ظ

زالودرمانی
 
1- زالو درمانی :
زالو حیوانی است که به خون خواری معروف است بدنی کرمی و حلقوی شکل دارد که داخل بدنش  شبیه یک لوله است که یک طرف دهان و طرف دیگر مقعد زالواست که با آن خود را به میزبان متصل می کند . زالو بوسیله دندانهائی شبیه اره که روی سه آرواره ی خود در دهان دارد بعد از آنکه دهان خود را به میزبان چسباند روی پوست برشی شبیه آرم بنز ((Y ایجاد می کند این برش بصورت یک دریچه ی سه لختی عمل می کند از این دریچه هم خون کثیف مکیده شده و همزمان بادکش بزاق زالو که مملو از مواد مفیدی برای بدن انسان و موجودات دیگر است به داخل خون تزریق می شود . هر چه هست در بزاق زالو است که معجزه آسا بعد از وارد شدن به داخل خون به تمام بدن رفته و بیماریها را درمان می کند تحقیقات گسترده ای در طول سالها روی عملکرد زالو به طور کل ،و بزاق زالو بخصوص انجام شده است این تحقیقات با ارزش حکایت از این است که ما با حیوانی معجزه گر روبرو هستیم که در حفظ سلامت موجودات بخصوص انسان هنرمندانه عمل می کند بیان بخش مهمی از رفتار و عملکرد زالورا در کتابی جداگانه نوشته ام اما بطور خلاصه چند جمله در مورد این معجزه خلقت تقدیم می کنم . تاکنون محققین زالو در مقالات و کتب مختلف حدس زده اند حدود یکصد ماده مفید در بزاق زالو وجود دارد که تاکنون مکانیسم حدود سی ماده آن بدست آمده است . به عنوان مثال : هپارین ، کالین ، آنتی بیوتیک ، مواد ضد التهابی ، مواد بی حس کننده ی قوی و ....... در بزاق زالو وجود دارند که از لحظه آغاز گزش ( برش آرواره های زالو ) عملکرد خود را با ورود به خون شروع می کنند ، هپارین رقیق کننده ی خون است . کالین خونریزی ثانویه برای جلوگیری از عفونت ایجاد می کند موادی که نقش آنتی بیوتیک دارند هر نوع عامل بیماریزا را که شامل ویروس ، باکتری ، قارچ و یا انگل باشد نابود می کند مواد ضد التهابی بزاق زالو علاوه بر اینکه با هر گونه التهاب در داخل بدن مبارزه می کند از ایجاد التهاب در محل گزش زالو جلوگیری می کند . زالو شاید تنها حیوانی است که درد محل گزش خود را درمان می کند و زخم آن را با مواد بزاق خود ترمیم می نماید .
 
 
 
 
 
 
 
 
2- تاریخچه زالودرمانی

زالو درمانی با توجه به فراز و نشیب هائی که در جهان داشته ، تا بحال در کتب و مقالات،کسی نتوانسته است تاریخچه ی درستی از آن را بیان کند که مهّم ترین دلایل آن به شرح زیر است :

1- هر تغییری که در حوادث طبیعی و غیرطبیعی ایجاد شده در تعداد ، میزان مصرف و نحوه ی نگهداری زالوها مؤثر بوده است مثلاً جنگهای جهانی اوّل و دوّم ، سیل ، طوفان ، سونامی و ...... در تعداد زالوها به شدت تأثیر گذاشته اند .

2 - پیشرفت علم مدرن در کشورها ی مختلف و عدم آگاهی از مکانیسم اثر زالو بر بدن انسان در مقاطع مختلف زمانی زالو را به فراموشی سپرده اند .

3 - حتّی در بعضی از کشورها مثل کشور ایران بعد از ظهور طب مدرن سالها زالو درمانی جرم محسوب شده و تا کنون ادامه داشته است .

4 - بدلیل عدم آگاهی ، محدودیتها ، شرایط مختلف زمانی گاهی نسل زالو تا مرحله انقراض پیش رفته است .

5 - اهداف خودخواهانه ی بعضی از نویسندگان باعث شده که تنها تاریخ زالو را محدود به بعضی از کشورهای خود کنند و از کشورهای دیگر سخنی به میان نیامده است .

6 - عملاً با حذف بعضی از کشورهای مهّم که هزاران سال زالو درمانی در آنجا انجام شده تاریخ زالو درمانی مخدوش شده است .

7 - تا کنون هیچ مورّخی صادقانه برای آگاهی اندیشمندان و پزشکان ، تمام کشورهای جهان را بررسی نکرده و تاریخی واقعی بر اساس واقعیّات بیان نکرده است .

8 - زالو مثل بسیاری از علوم طبیعی مورد ظلم علم جدید قرار گرفته و دهها سال حتّی اجازه ی تحقیق و پژوهش را در مورد آن ممنوع کرده اند .

9 - اینجانب با مطالعه کتب ، مقالات و مراجعه به رسانه های مختلف نتوانسته ام تاریخ دقیقی اززالودرمانی پیدا کنم . هر کشوری در معرفی تاریخ این روش درمانی در مورد سهم خود زیاده روی کرده است به عنوان مثال درکتاب  MLT  تاریخ زالو درمانی محدود به چند کشور اروپائی و چند دانشمند و پزشک آنها شده و از پزشکان بزرگی همچون بوعلی سینا ، رازی ، جرجانی که سازمان بهداشت جهانی حتّی بوعلی را پدر پزشکی جهان می شناسد و هزار سال قبل زالو درمانی علمی را معرفی نموده است یادی نکرده اند .                 

امّا آنچه اینجانب در مطالعه ی تاریخ زالو درمانی بدست آورده ام هر چند نمی تواند اصل ماجرا باشد چون نوشتن تاریخ دقیق زالو درمانی امکان پذیر نیست و نیاز به سالها تحقیق و پژوهش تاریخی دارد . و شاید بنده هم متهم به خودخواهی در بیان تاریخ بشوم چون در مطالعه ی تاریخ زالو درمانی فهمیدم ظلم زیادی بر کشورم ایران روا داشته اند که مهمترین آن اینکه طب سنتی ایران را در بسیاری از کتب طب سنتی جهان بخصوص کتب زالو درمانی ، طب عرب معرفی کرده اند که این کار خیانتی غیر قابل جبران است. چون ما فارسی زبان هستیم و پزشکان ایرانی هم فارسی بوده اند و تنها بعضی از کتب ما در دوره ای از تاریخ اجباراً به زبان عرب نوشته شده است البته در میان اعراب هم پزشکان بزرگی وجود داشته اند که می توان آنها را طبیب عرب معرفی کرد .

مطالعات ما نشان می دهد از زمانی که انسان پا به این عرصه خاکی گذاشته زالوها وجود داشته اند چون نژاد انسان و زالو یکی بوده است و انسانها هزاران سال بعد از زالوها ظهور کرده اند به مرور در هر نقطه از جهان که زالو بطور طبیعی رشد کرده ابتدا تصادفی و بعد آگاهانه زالو درمانی انجام شده است . اما اینکه اولین بار کدام انسان ، اندیشمند و یا طبیب به این معجزه ی الهی پی برده است مشخص نیست . واقعیت امرآن است که از حدود بیش از 5  هزار سال قبل که طب در دنیا ظهور علمی تری داشته کشورهائی مثل یونان ، ایران ، چین و هندوستان پیش قراول طب سنتی بوده اند و دنیا همیشه از سقراط ، بقراط ، جالینوس و بوعلی سینا به عنوان پدر پزشکی جهان یاد کرده است تاریخ پزشکی جهان در هر بخشی ، از جمله گیاه درمانی ، زالو درمانی و روشهای دیگر درمانی ، بدون این دانشمندان و کشورهای آنها مخدوش است . هزار سال قبل بوعلی سینای فارسی زبان در کتاب قانون در طب به زبان عربی زالو درمانی علمی را معرفی کرده و در بسیاری از بیماریها آنرا برای بیمارانش بکار برده است و کتاب قانون بوعلی سینا چهار صد سال در کشور فرانسه تدریس شده است اما وقتی امروز از زالو درمانی فرانسه که دقیقاً بعد از تحصیل دانش بوعلی سینائی صحبت می شود سخنی از ابوعلی سینا و ایران به میان نمی آید . آیا این تاریخ مخدوش نیست ؟ کتاب قانون چهار صد سال در اروپا رفرانس معتبر پزشکی بوده است چرا امروز وقتی کتابهای زالو درمانی از اروپا به ایران می آید سخنی از ابوعلی سینا نیست ؟ مطمئناً پزشکان بزرگی در اروپا زالو درمانی و مزاج شناسی را از 200 الی 300 سال قبل معرفی کرده اند اما آیا کسی پرسیده است که اطلاعات خود را از کجا بدست آورده اند ؟

 
پس زالودرمانی متعلق به تاریخی است که در آن وارثان طب سنتی در جهان زیسته اند نه شاگردان آنها که از بردن نام اساتید خود امتناع می کنند .
درکتاب  MLTبخشی از تاریخ زالو درمانی بعد از بوعلی سینا معرفی شده است .  
 
 
 

زالو درمانی حتّی در قرون وسطی هم وجود داشته است ابتدا بدون شناخت مکانیسم آنها تنها به منظور دفع ارواح خبیثه استفاده شده اند اما آرام آرام در گوشه و کنار جهان افراد زیادی که امروز نام آنها را نمی دانیم و پیدا کردن آنها ممکن نیست هوشیارانه تر زالو را استفاده کرده و حرفهای علمی تری در مورد آن زده اند . اما اگر می خواهیم یک حرکت صحیحی از تاریخ زالو درمانی بیان کنیم نمی توانیم در مردابها و برکه ها به دنبال زالو درمانان واقعی بگردیم. بلکه باید به حافظه ی معتبر پزشکی جهان مراجعه کنیم به سراغ دانشمندانی بگردیم که در هر نقطه ی جهان بدون حس ناسیونالیستی از زالو سخن گفته اند و آنها را معرفی کنیم . تاریخ زالو توسط پدران پزشکی جهان رقم خورده است . امروز عده ای دوست ندارند تاریخ واقعی را معرفی کنند .

بعد از قرون وسطی با ظهور طب سنتی در جهان و گشایش دانشگاههای بزرگ و ظهور پزشکانی همچون سقراط ، بقراط ، جالینوس و بوعلی سینا زالو درمانی هر روز علمی تر از گذشته معرفی شد و به جهان عرضه گردید .

ابتدا در کشورهائی که فرهنگ کهن آنها در دل خود طب سنتی را جای داده بود زالو درمانی انجام شد بعد از دل این فرهنگها تحت تأثیر شرایطی که در ابتدای این بخش عرض کردم زالو درمانی به کشورهای پیش رفته برده شد . این کشورها با استفاده از تکنولوژی پیشرفته خود تحقیقات آزمایشگاهی بسیار مهمّی روی آناتومی ، فیزیولوژی زالو و بزاق آن انجام دادند که حیرت انگیز بود اما در کنار این کارهای بزرگ بعضی از کشورها از یاد بردند که اصل ماجرا از کجا شروع شد. و آنها در جهت تکمیل آن گام برداشته اند . اگر امروز از کشورهای توسعه یافته ای همچون آمریکا ، آلمان و فرانسه مقالات و کتب زالو درمانی به جهان عرضه می شود مطمئناً ریشه در طب جالینوس و بوعلی سینائی دارد نه در علم پزشکی که تاریخ عمر آنها به 200 یا 300 سال قبل بر می گردد .

حتّی در تاریخچه ای که مدرن نویسان امروز از زالو بیان می کنند سخنی از سرزمینها و اقلیم های پرورش زالو به درستی به میان نمی آید .

مطمئناً کشورهائی همچون یونان ، ایران ، چین ، هندوستان و بعضی از کشورهائی که طب سنتی در آنها ریشه دارد ریشه ی زالو درمانی را بنا نهاده اند بعدها اقلیم های مصنوعی همچون استخرهای پرورش زالو تأسیس شده و امروز بانک زالو در کشوری مثل ترکیه تأسیس شده است سالیانه میلیونها عدد زالو از روسیه به اروپا صادر می شود و تجارت زالو به صنعتی بزرگ تبدیل شده است اما آیا تاریخ زالو مربوط به کشورهائی است که امروز بانک زالو دارند ؟

ما دست تمام آنهائی که در هر نقطه ی جهان از قرون وسطی تا کنون دستی در تاریخ زالو درمانی داشته اند را می بوسیم و به عنوان طبیبان گمنام یاد می کنیم و به دلایلی که عرض کردیم از مطالعه کتب و مقالات مختلف نتوانستیم تاریخ واقعی و صادقانه ای از زالو درمانی در خارج از کشورمان پیدا کنیم اشاره ای به تاریخ زالو درمانی در ایران خواهیم داشت و هیچگاه ادعا نمی کنیم زالو درمانی صد در صد ریشه در کشور ما دارد مقایسه این تاریخ را با مطالب این چنین به عهده ی محققین علاقمند می گذاریم :

   ایران سرزمینی است که در اکثر استانهای آن زالو بطور طبیعی رشد می کند که در این مورد استان گیلان ، مازندران و استانهای همجوار آن شاید بیشترین تعداد زالو را داشته باشند و جالب اینکه ایران بهترین زالو ی طبی دنیا را در خود جای داده و از دو نوع هیرودومدیسینالیس و هیرودووربانا که در دنیا به عنوان زالوی طبی شناخته می شود در ایران به فراوانی یافت می شود سابقه ی زالو درمانی در ایران به پیش از 5 هزار سال قبل بر می گردد .

ابتدا زالو درمانی در ایران جزئی از فرهنگ درمانی عامیانه مردم بوده و در شهرها در میادین و بازار مردم ظرفهای زالو می آوردند و می فروختند در اکثر کتب معتبر طب سنتی ایران از زالو درمانی به عنوان یک روش درمانی یاد شده است اما آنچه دنیا نمی تواند آنرا انکار کند دو کتاب معروف قانون در طب بوعلی سینا و کتاب اعراض الطبیه جرجانی است که اولی هزار سال قبل به زبان عربی و دومی به زبان شیرین فارسی 900 سال قبل نوشته شده است هر دو زالو درمانی علمی را به جهان معرفی کرده اند و کتاب قانون در طب صدها سال در اروپا مرجع پزشکی جهان بوده است و اگر بگوئیم بوعلی سینا یکی از اولین پزشکانی در جهان بوده که زالوی پزشکی را معرفی کرده و ایران یکی از اولین کشورهائی است که زالو را پرورش داده و استفاده کرده اغراق نکرده ایم بهرحال تاریخ پزشکی جهان به اعتراف سازمان بهداشت جهانی ما را جزء اولین ها می داند و زالو درمانی در ایران قدمتی چند هزار ساله دارد .

اگر نگوئیم که تاریخ زالو درمانی مربوط به مهد طب سنتی جهان ،ایران است می توان گفت زالو درمانی در ایران بخش عظیمی از تاریخ این روش درمانی معجزه گر را بخود اختصاص می دهد در عین حالیکه امروز ما برای کسب اطلاعات علمی در مورد زالو اجباراً از کشورهای پیشرفته کمک می گیریم اما اگر بیش از یکصد سال در ایران برای پزشکان زالو درمانی جرم شناخته نمی شد امروز آوازه ی این مکتب درمانی ایرانی جهان را فرا گرفته بود ما از میکروسکوپهایمان برای تحقیق در هر چیز بی ارزشی به جز زالو استفاده کردیم اما کشورهای اروپائی با مطالعه کتب طب سنتی ما همچون قانون در طب از میکروسکوپهای الکترونی برای تحقیق در مورد آناتومی و فیزیولوژی زالو سود بردند .

ما جرأت بیان اثر درمانی زالو را در دانشکده ی پزشکی و بیمارستانهای خود نداشتیم چون جرم و تمسخرآمیز بود اما کشورهای توسعه یافته دقیقاً در همین زمان زالو را به پیشرفته ترین بیمارستانها ، آزمایشگاهها و دانشکده های خود بردند و از دل تحقیقات پرهزینه خود برای ما که هزاران سال قبل از زالو درمانی سخن گفته بودیم کتاب نوشتند تاریخ زالو درمانی در ایران مثل خود طب سنتی یک سناریوی غم انگیزی است که بیان آن در حّد این چند سطر نیست .

مقصر واقعی کسی جز خودمان نیست !

ما وقتی افتخارات خود را برای خود جرم می دانیم چطور می توانیم آن را به جهان معرفی کنیم مطمئناً اگر مورخان ، محققان و پژوهشگران جهان زالو درمانی در ایران را در طول 10 سال گذشته پیگیری می کردند متوجه می شدند در عین حالیکه تمام پزشکان زالو درمان تحت فشار شدید وزارت بهداشت ایران و سازمان نظام پزشکی بودند چطور با زالو درمانی که میراث کهن آنهاست توانستند هزاران نفر را از بیماریهای گوناگون نجات دهند .پرونده های سیاه پزشکانی که در طول چند سال گذشته بدلیل زالو درمانی محکوم و توبیخ شدند گواه این مطالب است که خود مؤلف جزء آنان است .

پس هیچگاه نخواهیم توانست بدون نام ایران تاریخ صحیح زالو درمانی را بدرستی و کامل بیان کنیم .


 

3- تفاوت زالو درمانی در طب سنتی ایران با زالو درمانی مدرن

در طب سنتی ایران هر داروئی دارای مزاج است و هر بیماری نیز مزاج خاص خود را دارد به همین دلیل تمام مراحل درمان باید بر اساس اصلاح طبع و مزاج باشد زالو که یک داروی بسیار با ارزش و معجزه گر است دارای مزاج است و باید با در نظر گرفتن مزاج بیمار استفاده شود از طرفی در توصیه ها و دستورات طب سنتی ایران ابتدا باید به بیمار مصلح و منضج داده شود و بدن از اخلاط فاسد پاک شده بعد زالو درمانی انجام شود تا اثر زالو بیشتر باشد . به همین دلیل وقتی که بیمار دارای غلبه اخلاط فاسد است نباید زالو درمانی کند چون خود زالو شاید تجمع یا تخلیه نابجای اخلاط شده و بجای درمان و شفای بیماران ، درد آنها را زیاد تر کند یا اینکه تأثیری نداشته باشد . پس در طب سنتی ایران زالو درمانی دارای مقدمات و مؤخرات است توصیه های جالبی قبل و بعد از زالو درمانی وجود دارد که می تواند اثر درمانی زالو را صد چندان کند .

اما در زالو درمانی اروپائی و آمریکایی متأسفانه هیچ توجهی به مزاج زالو ، مزاج بیمار و اصلاح طبع نمی شود و زالو درمانی بصورت ماشینی و شبیه دارو درمانی مدرن انجام می شود . یعنی بدون توجه به سیستمهای مختلف بدن و تعادل مزاج ، زالو درمانی بصورت موضعی انجام می شود

تجویز زالو مثل تجویز استامینوفن ، بدترین نوع زالو درمانی است که متأسفانه امروز در بسیاری از کشورهای جهان در حال انجام است . آنها نمی دانند که این کار ضربه ی مهلکی به علم زالو درمانی می زند چون تمام تحقیقات و پژوهش آنها نیز دارای اشکال است وقتی اصل زالو درمانی ایراد داشته باشد این اشتباه به کتب و مقالات منتقل می شود و یک عمر این علم را تحت تأثیر خود قرار می دهد .

به عنوان مثال اگر 100 نفر که دارای بیماری انسداد عروق کرونر هستند برای زالو درمانی انتخاب بشوند و برای آنها پاکسازی واصلاح طبع انجام نشود شاید در بعضی از آنها نتیجه ی معکوسی بدهد و حتی حال بعضی از بیماران بهتر نشود . نتیجه ی این تحقیق ظالمانه است چون می تواند اصل علم زالو درمانی را نابود کند .

حالا تصور کنید اگر زالو درمانی این صد نفر طبق توصیه ی طب سنتی ایران انجام شود یعنی بعد از پاکسازی برای آنها زالو درمانی انجام دهیم نتیجه ی تحقیق حیرت آور و معجزه آسا خواهد بود و در مقایسه با روش قبلی کاملاً نتایج متفاوت خواهد بود .

پس کشورهای غربی مثل اشتباهاتی که در طب مدرن مرتکب شدند در این رشته نیز مرتکب شده اند . درعین حالیکه کارهای تحقیقاتی و آزمایشگاهی بسیار با ارزشی انجام داده اند اما بدلیل اشکال اساسی در روش درمانی نتیجه ی کار آنها معکوس خواهد بود .

 

 4-  آنچه از زالو درمانی نمی دانیم

آنچه در درمانهای طبیعی اهمیت دارد آن است که در هر روش درمانی علاوه بر مواردی که بر اساس تحقیقات کشف می شود رموز مهمترو گسترده تری وجود دارد که نا شناخته مانده است و نیاز به تجربیات و تحقیقات بیشتری دارد و حتی بعضی از اسرار وجود دارد که با پژوهشهای جدید کشف نمی شود چون اثر رموز آفرینش با روشهای علم جدید قابل دسترسی نیست  در مورد زالو درمانی هم به همین صورت است ، تحقیقات بسیار مهمی در مورد اثرات درمانی زالو انجام شده است و در گوشه و کنار جهان هر روز مطالب تازه تری درباره ی این روش معجزه گر کشف می شود . اما در مورد این جانور خون خوار ناگفته های زیادی وجود دارد که برای پیدا کردن آنها نیاز به سالها تجربه و تحقیق است . آنچه امروز در گوشه و کنار جهان درباره ی زالو درمانی مطرح شده است تنها بخش کوچکی از توانمندی های این مخلوق معجزه گر است اینجانب که بیش از 10 سال است زالو درمانی انجام می دهم و در هر بار استفاده از این روش درمانی نکات تازه تری بدست آوردم که در هیچ کتاب و مقاله ای ندیده ام . به عنوان مثال تا کنون در بعضی از مقالات و اخبار علمی نقل شده است که از بزاق زالو حدود یکصد ماده ی مفید ترشح می شود که هر کدام یک کار مهم در جهت سلامت بدن انجام می دهد اما تا بحال هنوز در جهان هیچ مرکز علمی نتوانسته است مکانیسم دقیقی از تمام این یکصد ماده را کشف کند هر چند مکانیسم بیش از 30 ماده مختلف در بزاق زالو بدست آمده است که همین تعداد هم به یک معجزه شباهت دارد اما مطالب نا گفته ی زیادی در مورد همین 30 ماده وجود دارد که نیاز به بررسی بیشتری دارد . وقتی یک پزشک با تجربه برای هر بیماری که زالودرمانی می کند پاسخ مثبت می گیرد آیا نباید با جرأت اعلام کرد زالو نیز مثل سیاهدانه ، حجامت، عسل و دهها داروی طبیعی دیگر درمان تمام دردهاست ؟ اما نکته ای که باید به آن توجه شود آن است که در بعضی بیماریها زالو داروی اصلی ، و در بعضی دیگر داروی کمکی است مثلاً زالو در انسداد عروق کرونر قلب یک داروی اصلی است اما در مورد پسوریازیس یک داروی کمکی در کنار داروهای دیگر است . و هر روز با کسب تجربیات ، تحقیقات و پژوهشهای جدید گستره ی درمان با زالو وسیع تر می شود . اینجانب با سالها تجربه ، تحقیق ، مطالعه و درمان در مورد زالو درمانی با اطمینان کامل در این لحظه اعلام می نمایم که نکات پنهان و کشف نشده در مورد زالو درمانی خیلی بیشتر از مطالبی است که امروز کشف شده است یعنی علم جدید بسیار جاهل تر از آن است که در مورد زالو سخن می گوید مؤلف در طول درمانهای شگرف خود دهها بیماری را با زالو درمان کرده است که در هیچ کتابی دلیل آن را نخوانده است و تنها با الهامات عینی تجربیات گرانقدر خود به آن رسیده است دقیقاً موضوع مثل روشن شدن یک لامپ برق است ما به محض آنکه کلید برق را می زنیم لامپ روشن می شود اما هیچ وقت جریان برق را با چشم نمی بینیم و تنها از آثار روشنائی در مورد مکانیسم برق صحبت می کنیم در مورد زالو درمانی هم چنین است  ما به عنوان مثال بیماری را برای انسداد عروق کرونر زالو درمانی می کنیم اما در کنار باز شدن رگهای قلب ، سنگ کلیه ، سردرد و دردهای استخوانی ، سینوزیت او هم درمان می شود که صدها بار این موارد را تجربه کرده ام مطمئناً تا کنون مکانیسم اثر زالو درمانی در درمان سنگ کلیه ثابت نشده است اما زالو سنگ کلیه را درمان می کند . و یا اینکه در زانو دردهای ناشی از پارگی مینیسک ، سائیدگی غضروف (یا کندرومالشی) ، آرتروز ، پوکی (یا استئوپروز) ، عفونت و یا التهاب مفصل و استخوان اضافه زالو صد در صد درمان کننده است اما مکانیسم دقیقی در مورد همه این درمانها اعلام نشده است . ولی مؤلف تا بحال هزاران بیمار مبتلا به این دردها را درمان نموده و حتی پارگی مینیسک را هم درمان کرده است ، پس جهل ما در مورد یک روش درمانی نمی تواند جلوی کار و پیشرفتمان را سد کند و در علم پزشکی بهبودی مهم ترین ملاک ارزش گذاری برای یک روش درمانی است و کلام آخر آنکه ما با اطمینان خاطر ، جسارت و تجربیات کافی درمان می کنیم دیگران تحقیق کنند. ومارانقد کنند.
 

5- درمان سنگ کلیه بوسیله زالو درمانی

یکی از اتفاقاتی که بار ها در حین زالو در مانی بیماران اتفاق افتاد دفع سنگ کلیه آنها بود بخصوص که وقتی پاهای بیماران را زالو درمانی کردم سنگهای کلیه راحت تر دفع شد اینکه با چه مکانسیمی این اتفاق مهم می افتد نیاز به تحقیقات بیشتر دارد اما در علم طب ، شفا مهم تر از مکانیسم است . هر چند که اگر این اسرار مشخص شود شیرین تر است .
 
 
6-  خدایا برای کشتن زالو ها مارا ببخش
( ما در ایران وحشیانه زالو ها را می کشیم )

در طول سالها زالو درمانی وقتی زالو به بدن بیمار نمی چسبد ، و همه پرسنل تلاش می کنند موفق نمی شوند مرا صدا می کنند ،  به محض انکه به اتاق زالو درمانی می رسم مطلبی طنز گونه برای بیمار می گویم می خند و زالو را می گیرم و با محبت از او خواهش می کنم بچسبد و زالو بلافاصله این کار را می کند و میچسبد ، این حیوان شفا دهنده و معجزه گر، مهربانانه بیماریهای صعب العلاج و لاعلاج انسان و حیوانات را درمان میکند ، تنها موجودی است که برای شفا گاز می گیرد ، گزش زالو در جهت درمان و شفا است و این یک حکمت الهی است ، به محض آنکه انسان را گزید ماده ای بی حس کننده در همان محل تزریق می کند و محل گزش را بی حس کرده و بیدرد می کند ، در طول زالو درمانی مهربانانه خون ناسالم انسان را می مکد و در این کار ویژگی دارد ، و همزمان موادی که در بزاق دارد به داخل عروق انسان می فرستد ، اگر بگویم می فهمد که برای چه دردی چسبیده است، شاید بگوئید اغراق می کنید ، اما در طول سالها زالو درمانی از رفتار این حیوان معجزه گر چیزهائی آموخته ام که گاهی از ترس تکفیر شدن توسط طرفداران علم جدید بیان نمی کنم ، خلاصه زالو بعد از زالو درمانی هم ، محبت می کند ،  با استفاده از ماده کالین ، دستابیلاز و هیالورونیداز بزاق خود از عفونت محل گزش جلو گیری می کند در کارش بسیار حرفه ای عمل می کند ، و در انتها استادانه با یک عملیات ضد التهابی قوی محل گزش را ترمیم می نماید ، و در نهایت بیماریهای انسان را حکیمانه درمان می کند . زالو در یک کلام پزشکی مهربان و حکیمی هوشیار است .

اما بعد از درمان ،  در ایران ،  ما بلافاصله بعد از آنهمه محبت به طرز وحشیانه ای زالو را می کشیم

با تو جه به اینکه بیش از 10 سال است که در زمینه زالو درمانی تحقیق ، پژوهش ، مطالعه و درمان انجام می دهم و به بیان دیگر،  بازالو زندگی کرده ام  ، مطمئن هستم که وقتی بی رحمانه زالو را می کشیم :

-         با صدای بلند فریاد می زند و ملتمسانه خواهش می کند مرا نجات دهید

-         شدید ترین درد و سوزش عالم را حس می کند

-         با تمام وجود وقتی می بیند که راه نجاتی نیست فردی را که زالو درمانی می کند و مسببین این کشتن را نفرین می کند

-         آیا وقتی یک زالو درمانی به قیمت از دست رفتن جانش است انتظار داریم برای شفای بیمار درحین جان دادن دعا کند؟

-         فکر کنید یک نفر را طبابت کرده اید و از مرگ نجات داده اید بعداز طبابت نه تنها از شما تشکر نکند بلکه جان شما را بگیرد و شما را بکشد ، در حین این جنایت اگر به درگاه خدا بخواهید شکایت کنید چه می گوئید؟

-         بیمارانی که زالو هایشان بعد از درمان کشته می شود کامل جواب نمی گیرند چون نفرین زالو فضای اتاق زالو درمانی را درحین جان دادن زالو پر میکند

-         زالو یک هفته قبل از زلزله و سیل می فهمد و با حرکات خود خبر می دهد ، آیا با این احساس قوی وقتی او را بعد از درمان میکشیم چه احساسی می کند؟

-         ما برای آنکه متهم نشویم که بهداشت را رعایت نمی کنیم و بخاطر فرار از تنبیه نظارتی های مطب ها ، زالو را که به ما مهربانانه خدمت کرده اند فدا می کنیم ، و متاسفانه بیماران هم به ما می گویند باید زالو یک بار مصرف باشد !

-         زالوئی که خون خورده به هیچ عنوان آلوده نیست ، چون آنزیمهائی در بزاق و معده زالو وجود دارد که باکتری ، ویروس و تمام سوشهای بیماری زا را نابود می کند پس چرا باید زالو راکشت ؟

-         هربار که زالو را می کشیم به والله قسم صدای فریادهایش را می شنوم و با دلی پردرد از خدا می خواهم، برای این کار ظالمانه ما را ببخشد، و به زالو التماس می کنم که این کارو حشیانه ما را به حساب بیمار ننویسد و او را نفرین نکند .

-         حیواناتی که پادرد دارند به استخر های زالو می روند تا زالو ها روی پاهای آنها بیفتند و زالو درمانی شوند ، این حیوانات برای آنکه زالو درداخل آب نیفتد آنفدر می ایستند تا زالو از پای آنها در داخل آب جدا شود ، نه اینکه در خشکی بیفتند و کشته شوند ، یعنی حیوانات به فکر جان زالو هائی هستند که آنها را زالو درمانی می کنند. اما ما انسانها می گوئیم زالوی یک بار مصرف و آنها را می کشیم .

-         در حال حاضر که این مطلب را می نویسم بارها تصمیم گرفته ام که به همین خاطر زالو درمانی را رها کنم ، اما چون این حیوان معجزه گر با وجود این همه رفتار ظالمانه ما ، باز هم شفا می دهد ، ادامه می دهم ، تلاش می کنیم تا فرهنگ فهم زالو را گسترش دهیم و خیلی زود به روزی برسیم که بیماران ما و همراهان آنها بجای انکه به دلیل ترس از اینکه زالوئی که روی بدن دیگری بوده روی بدن آنها نیفتد ، بگویند باید ببینیم زالو را یکبار مصرف می کنید و جلوی ما او را بکشید ، بگویند شمارا به خدا زالو هائی که مرا درمان کردند نکشید

-         تصور کنید اگر پشه ها ایدز و هپاتیت را منتقل می کردند چه برسر مردم دنیا می آمد؟ روزانه هزاران نفر در گوشه و کنار دنیا به ایدز و هپاتیت مبتلا می شدند ، اما خداوند در نظام آفرینش حکمتی قرار داده است که اگر پشه ای که بیماران ایدزی و هپاتیتی را نیش زده بلافاصله فرد سالمی را نیش بزند ، فرد سالم به ایدز و هپاتیت مبتلا نمی شود ، یعنی در بدن پشه آنزیم هائی وجود دارد که این ویروسها را نابود می کند و خونی که در بزاق پشه است آلو دگی ویروسی ندارد ، در مورد زالو هم چنین مکانیسمی وجود دارد .

دکتر حسن حاج طالبی

 
 

    7- خارش محل گزش زالو طبیعی است

تعریف خارش :

خارش یک نشانه ایست که انسان به دلایل مختل در سطح پوست احساس می کند . و از طریق گیرنده هائی به مغز مخابره شده و احساس خارش ایجاد می گردد.

عواملی که باعث خارش می شوندشامل :

1-     عوامل فیزیکی : شامل انرژی خورشیدی، گرما، رطوبت (کم یا زیاد)، تحریک الکتریکی عصبی یا عضلانی

2-     عوامل مکانیکی: مثل لمس، فشار، مکش، مواد بخصوص مثل مو، فایبرگلاس، پشم و حشرات که اینها باعث خارش فوری می‌شود و بیشتر از زمانی که تحریک وجود دارد باقی نمی‌ماند. اما در پوست‌‌های خشک و در افراد حساس باعث ایجاد احساس خارش پایدارتری می‌گردد.

3-     عوامل شمیائی:

الف) مواد محرک (اسیدها، قلیاها، دترجنت‌ها حتی آب و هوا): بیماران مبتلا به خارش مثلاً در اثر خشکی پوست، غالباً در اثر تماس پوستشان با هوا، هنگام درآوردن لباس‌ها دچار خارش شدید می‌شوند.

 ب) آلرژن‌های تماسی (مثل نیکل)

 ج) واسطه‌های شیمیایی: هیستامین، سروتونین، مرفین و

 

واما خارش بعد از زالو درمانی :

باتوجه به اینکه زالو درمانی در دنیا هنوز در حال تحقیق و بررسی است . مطالبی که در مورد این روش درمانی در مقالات ، کتب و سایت های مختلف نوشته می شود خالی از اشکال نیست . در چند روز گذشته درسایت زالو درمانی حکیم جرجانی که زحمات زیادی در مورد معرفی زالو درمانی کشیده است مطلبی دیدم تحت عنوان (رفع خارش و تورم پس از زالو درمانی ) ، فارغ از اینکه از مدیر محترم سایت شنیدم یکی از دوستان کارکشته طب سنتی این مطالب را نوشته اند که ایشان حق زیادی بر طب سنتی در ایران دارند ، اما با احترام به این استاد عزیز باید عرض کنم اکثر مطالب مقاله فوق اشتباه ، غیرعلمی و نارست است ،  لذا با توجه به اینکه تا کنون دهها هزار مورد زالو درمانی انجام داده ام و در زمینه این روش درمانی معجزه گر مطالعات گسترده ای داشته ام ، احساس کردم نوشتن مطالب نادرست در مورد زالو درمانی می تواند لطمات جبران ناپذیری به این روش درمانی معجزه گرکه در ایران مخالفین زیادی دارد وارد کند آنهم زمانی که مطالب اشتباه در سایت های معتبر و با قلم اساتید طب سنتی نوشته می شود . این بود که باز هم علی رغم اینکه می توانستم با ارائه ذلایل متقن این مطالب را بنویسم اما به دلیل احترام به نویسنده آن مقاله ، به مطالب داخلی و خارجی رجوع کردم که خوشبختانه همه چیز در جهت تائید مطالب اینجانب بود . لذا مطالب زیر را در مورد خارش بعد از زالو درمانی تقدیم می نمایم :

 

1-     ابتدا ترجمه کتاب medical leech therapy   صفحه 108 :

خارش موضعی

خارش موقت محل گزش زالو در چند روز اول پس از درمان طبیعی بوده و نباید با واکنش های حساسیتی اشتباه گرفته شود . در یک بررسی در مورد اثربخشی زالو درمانی در بیماران مبتلا به آسترئوآرتریتس زانو ، حدود 70 % از بیماران دچار خارش موضعی شدند که پس از گذشت متوسط دو روز پایان یافته است .

خارش موقت با فرئانی قابل مقایسه ای اتفاق می افتد ، اما در خیلی از موارد که زالوها بر مفاصل محیطی برای مثال شَست بکار رفته بودند شدت خارش بیشتر بوده تا زمانی که مفاصل بزرگتر و مفصل های ستون فقرات تحت درمان قرار گرفته بوده است .

بیمار باید پیش از درمان در مورد این عوارض جانبی آگاه شود . بیمار نباید هرگز محل

    گزیدگی را بخاراند مخصوصاً وقتی که زخم تازه بسته شده است ، زیرا باعث تأخیر در بهبود زخم می شود . ما در مانهای خنک کننده ی موضعی مثل ضماد کشک ، ضماد مرطوب خنک و ضماد سرکه را توصیه می نمائیم . برای خارش های شدیدتر ، تولیدات تجاری ضد خارش ( مثلاً پماد فنیستیل ) یا آنتی هیستامین دهانی می تواند مورد استفاده قرار گیرد . برخی پزشکان مقادیری از آنتی هیستامین را برای بیمارانی که سابقه ی خارش بعد از زالو دارند  ( خارش و سرخ شدن ) تجویز می کنند .

2-     من تعجب کردم که دوستان من ، که در زمینه زالو درمانی کتاب نوشته اند دلیل خارش زالو را عفونت و حساسیت قلمداد می کنند ، این اسشتباه فاحش ، می تواند در بیماران اضطراب ایجاد کند و آنها را از ادامه درمان منع کند ، و مهمتر اینکه ما وقتی در مورد یک مطلب پزشکی صحبت می کنیم حتما ً باید یک تعریف علمی در مورد آن داشته باشیم ، مهم نیست به زبان چه مکتب درمانی دلیل علمی بیاوریم ، مهم آن است که بیهوده و اشتباه سخن نگوئیم .

3-     علا.ه بر اینکه تمام محققین و مراکز معتبر زالو درمانی ، خارش بعد از زالو درمانی را طبیعی میدانند ، تجربه شخصی ما هم این مطلب را تائید می کند .مهمترین دلایل این خارش :

-         تحریک محل گزش توسط مواد بزاق زالو است که در اعصاب محیطی محل گزش اثر می کند

-         مکش زالو یکی از عوامل ایجاد این خارش است

-         خونی که در محل گزش دفع می شود مملو از سودا و صفرا است که این دو ، بخصوص صفرا مهمترین عامل خارش است .

-         خارش بیشتر در اولین مرحله زالو درمانی ایجاد می شود چون سودا و صفرا در این مرحله در خون بیشتر است .

4-     خارش بعد از زالو درمانی کاملا طبیعی است و با ساده ترین اقدامات بر طرف می شود ، البته در کتاب زالو درمانی پزشکی ، از آنتی هیستامین ها برای رفع خارش صحبت شده است ، اما در زالو درمانی ایرانی ما به هیچ عنوان از داروهای شیمیائی برای رفع خارش استفاده نمی کنیم چون مزاج را تغییر می دهد ، به همین دلیل بهترین اقدامات برای رفع خارش بعد از زالو درمانی :

-         کمپرس آب سرد

-         ماساژ با سرکه یا آب لیمو

-         کرم گل همیشه بهار

-         ماساژ با روغن بنفشه

-         خوردن عرق کاسنی

 

دکتر حسن حاج طالبی
 
 

8 - زالو و زیبایی پوست

کافی است سری به سایتهای معتبر اینترنت ، مجلات معتبر پزشکی و مطب پزشکان زالو درمان  بزنید تا متوجه اهمیت استفاده از زالو در زیبایی پوست بشوید . رفته رفته در جهان رشته ای به نام زیبایی پوست با زالو ، تأسیس خواهد شد . چون اثرات معجزه گر این موجود خونخوار ،  در رفع جوش ها (آکنه) ، لک و چروک اثبات شده و یکی از بهترین داروهای شفاف کننده ی پوست است . زالو علاوه بر اینکه بیماری های پوستی مثل : اگزما ، قارچ ، آلوپسی ها و ..... را درمان می کند . نقش بسیار مهمی در زیبایی پوست دارد ، هر نوع تیرگی در پوست از نظر طب طبیعی و سنتی به دلیل افزایش سودا و صفرای است و یا به عبارت عامیانه تر ناشی از کثیفی خون است ،  زالو درمانی باعث دفع خون کثیف و یا همان سودا می شود ، که این کار بوسیله نقش خونخواری زالو انجام می شود ، اما بزاق زالو با افزایش جریان خون در سطح پوست (بخصوص خون سالم و روشن) که بهترین غذای پوست است ، باعث شفافیت و زیبایی پوست می شود که این کار بوسیله بزاق زالو انجام می گیرد . ابو علی سینا ( دانشمند بزرگ ایرانی و پدر پزشکی دنیا ) در فصل پوست و زیبایی ،کتاب قانون در طب خود می نویسد : یکی از بهترین روش ها برای زیبائی و سلامت پوست آن است ، که ابتدا خون تمیز و سالم در بدن تولید شود ، بعد از این خون بوسیله ی یک داروی طبیعی مثلاً انجیر یا زعفران به سطح پوست برسد و از طرفی خون کثیف از پوست دور می شود . زالو هر سه این وظایف را به نحو احسن انجام می دهد و با کمک بزاق خود در درمان مثلاً جوش صورت علاوه بر انجام وظایفی که گفته شد نقش ضد التهابی و ضد باکتریائی دارد و هر نقطه از بدن که آکنه داشته باشد بوسیله ی زالو براحتی درمان می شود . چون زیبائی پوست کار حساس و مهمی است ،  پزشک زالو درمان هم ،  باید حساسیت ویژه ای در کار خود نشان دهد ، نخست آنکه زالوهای ریزتر را برای پوست انتخاب کند ، هر چه زالو ریزتر و تعداد آن بیشتر باشد ، شفافیت پوست بیشتر و بهتر می شود و از طرفی دغدغه ی بجای ماندن محل گزش ، از بین می رود ، امکان دارد محل گزش زالوهای بزرگ روی پوست بماند . در افرادی که سبزه هستند حتماً دقت بیشتری داشته باشد ، محل گزش زالو بدلیل صفرای موجود در پوست محل گزش زالو شاید دیرتر از بین برود . محل های زالو درمانی در پوست برای زیبائی هم مهم است ، مثلاً بیشتر افراد برای زیبائی صورت زالو درمانی انجام می دهند ، وقتی ما می خواهیم صورت را زالو درمانی کنیم ابتدا زیر چانه ، پشت گوش ها و یا کنار صورت را زالو درمانی می کنیم ، بعد اگر مشخص شد پوست شخص مشکلی ندارد مستقیم روی لک ، جوش یا چروک صورت زالو درمانی می کنیم گاهی زالو درمانی روی سر ، زیر چانه ، پشت گوش باعث می شود همان نتیجه ی مهمی که ما به دنبالش هستیم اتفاق بیفتد و نیازی به زالو درمانی مستقیم نباشد . پس پزشک با تجربه برای زیبائی پوست محل هایی را انتخاب می کند که اگر بصورت نادر اثر گزش دیرتر از بین رفت در زیبائی کلی مشکلی به وسیله زالو درمانی ایجاد نشود . یکی از هنر پیشه های هالیوودی بنام خانم دمی مور  روی پوست توانسته است پوست خود را حدود 10 سال جوان تر کند .

این هنرپیشه ی معروف با مصاحبه با شبکه های مختلف تلویزیون و سایت های اینترنت دلایل مهم زالو درمانی روی پوست خود را شرح داده است ، حتی در بعضی از مجلات و سایتهای معتبر تصویر این خانم را در قبل و بعد از زالو درمانی نشان داده اند .

زالو نه تنها زنده اش برای زیبائی پوست مفید است بلکه از مرده ی زالو هم در تهیه مواد آرایشی استفاده می شود ، یعنی جسم زالو هم به برای حفظ زیبائی پوست ارزشمند است ، در سراسر جهان محصولات آرایشی زیادی از زالو ساخته می شود ، مؤلف به تمام خانمها چه آنهایی که پوست سالم دارند ، برای پیشگیری و چه آنهایی که پوست آنها مشکل دارد ، برای بازگشت زیبائی توصیه میکند ، حتماً زالو درمانی کنند . تا متوجه عظمت و قدرت این حیوان معجزه گر بشوند . مطمئناً کاری که یک بار زالو درمانی برای پوست انجام می دهد هزاران کرم و یا محصولات شیمیایی نمی توانند انجام دهند . تجربه ما نشان می دهد زالو بهترین داروی جوان کننده ی پوست و بهترین محصول طبیعی برای زیبائی پوست است .

 

9- بنام خدای مهربان ،رحمان و رحیم

سی سال بی دردی در ستون فقرات کمر تنها با یک بار زالو درمانی
( رکورد شکنی زالو درمانی ایرانی)  

در دنیای مدرن و بخصوص در طب مدرن ، بیشتر هزینه درمان در بیماران در سراسر جهان ، برای کاهش درد بیماران ، یا همان بی درد کردن است ، یعنی بشر امروز درد مند است ، بخشی از درد روحی و روانی است و قسمت اعظم آن جسمی است . در میان درد جسمی درد های استخوانی از همه بیشتر است. و در میان دردهای استخوانی ، دردهای کمر از آمار بالائی برخوردار است . به طوری که روزانه میلیاردها دلار مسکنهای قوی ، در شکلهای مختلف به فروش میرسد ، گاهی یک بیمار آنقدر درد دارد که حاضراست ، تمام زندگی اش را بدهد و دردش آرام شود.

آنچه که در بی درد کردن بیماران مهم است ، هزینه های سرسام آوری است که بخاطر جراحی صرف می شود ، به عنوان مثال اگر آمار درستی در دنیا ارائه شود در یک روز هزاران نفر تحت درمان جراحی مهره های کمر قرارمی گیرند ، که اکثر اینها در 5 الی 10 سال اول بعد از عمل ، دوباره نیاز به جراحی مجدد پیدا میکنند . و برای هر فردی که مشکل دیسکوپاتی دارد ، در طول سی سال بعد از عمل ، چندین بار باید جراحی شود و این جراحیهای هم برایش دردی مضاعف ایجاد میکند.

هرچند داستان درمان درد در طب مدرن قصه پر غصه ایست و بیان آن مثنوی هفتاد من کاغذ است . اما خوشبختانه داستان درمان درد در طب سنتی ایران آنقدر شیرین و شنیدنی است که از بیان آن لذت می بریم .

در یکی از روزهای خدا مرد حدود 60 ساله ای به درمانگاه طب سنتی ما آمد ، و گفت آقای دکتر ، اجازه بدهید داستانی را برای شما تعریف کنم ، از ایشان اجازه خواستم که مطالب شان را فیلم برداری کنم و با کمال میل پذیرفت .

دوربین را زوم کردم و قصه را شروع کرد و گفت :

من سی سال قبل به درد شدید کمر مبتلا شدم ، به حدی که فلج شده بودم و نمی توانستم راه بروم ، هرجا پزشک متخصص بود رفتم ، و هر داروئی که گفتند استفاده کردم ، به پزشکان متخصص در تهران و مشهد هم مراجعه کردم ، همه به من میگفتند باید جراحی کنم ، و اگر جراحی نکنم قطع نخاع می شوم . من به هیچ عنوان دوست نداشتم جراحی کنم ، چون سرنوشت کسانی که جراحی کرده بودند را از زبان خودشان شنیده بودم . از همه جا نا امید شده بودم تا اینکه فردی را یکی از دوستان در کاشان به من معرفی کرد و من به آنجا رفتم ، ایشان روی قوزک پای من زالو درمانی کرد ، بلا فاصله بعد از زالو درمانی تمام درد کمرم از بین رفت و من احساس کردم کسی دردهایم را از بدنم بیرون کشید . و من سی سال است که درد ندارم و جراحی نکردم و در باغ و زمینهای کشاورزی بیل زدم و کارهای سخت انجام دادم ، اما قطع نخاع نشدم . سوالم این است کدام جراحی میتوانست کاری کند که من سی سال بی درد بشوم و بتوانم کارهای خیلی سخت انجام دهم.

 

 
 
زالو درمانی روی صورت برای درمان آکنه ( جوش صورت)
 

 
زالودرمانی ساقین
 
 
زالو درمانی روی لب برای درمان زخم مقاوم به درمان
 
 
زالودرمانی روی پلکها برای درمان کاهش بینائی
 
 
زالو درمانی روی پا بعد از جراحی
 
 
زالودرمانی پا در بیمار مبتلا به بیماری برگر
 
 
قابل توجه آنانی که می گویند زالو زشت است
 
 
زالو درمانی روی قوزک  پا برای بیماران مبتلابه دیسکوپاتی
 
 
بیمار مبتلا به زخم برگر

منبع :
http://www.iraniantherapy.com/faleech.aspx
 
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۰۸/۱۹
اسماعیل سیفی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی